Hier zijn 5 tips om u te helpen uw merk online op te bouwen:
1. BEPAAL JE DOELEN VOOR JE ONLINE MEDIACAMPAGNE
Online gaan zonder een gericht plan is zoeken naar problemen. Denk na over wat u uit uw campagne wilt halen. Wil je in gesprek gaan met je klanten? Bent u een retailbedrijf en wilt u de verkoop stimuleren? Bent u op zoek naar een invloedrijke gebruiker van sociale media om tiktok volgers uw merk uit te breiden? Met deze dingen moet rekening worden gehouden bij het stellen van uw doelen en als u ze eenmaal op hun plaats heeft, kunt u doorgaan met het plannen van uw strategie.
2. VIND JE ONLINE MERKPERSOONLIJKHEID
Voordat u uw online campagne start, moet u erachter komen hoe uw merk zal overkomen in de sociale wereld. Uw bedrijf/product heeft al een merk, dus het is belangrijk om de stem te vinden die past bij de persoonlijkheid van uw merk. De tone of voice is erg belangrijk. Verschillende sociale platforms hebben verschillende tonen. Linked in is bijvoorbeeld formeler dan twitter of Facebook – maar nogmaals, het hangt allemaal af van je merk en wat je wilt bereiken.
3. BESLISS JE PLATFORMS
Google+, Facebook, Twitter en LinkedIn zijn enkele van de meest populaire platforms, maar met honderden om uit te kiezen en bijna elke dag nieuwe opduiken, hoe bepaal je welke het beste bij je passen? Als u een detailhandelaar bent, zijn Pinterest of Facebook wellicht iets voor u vanwege de mogelijkheid om afbeeldingen en video’s van uw producten te delen. Bedrijven die hun vaardigheden op het gebied van klantenservice willen aanscherpen, geven misschien de voorkeur aan de directheid van Twitter.
4. NEEM DE CONTROLE OVER UW FEEDBACK NAAR KLANTEN
Klanten laten graag reacties achter op je social media platformen omdat ze direct antwoord willen op hun vragen. Laat het probleem van een klant nooit onbeantwoord op een blog, Twitter of Facebook – het is vragen om problemen op een GROTE manier. Het suggereert dat u niet luistert naar wat uw klanten zeggen. De manier waarop u met dit soort opmerkingen omgaat, kan ervoor zorgen dat een klant niet alleen uw product leuk vindt, maar een merkambassadeur van uw producten wordt.
GROTE TIP: Verwijder geen negatieve reviews of feedback, door ze te verwijderen, mis je misschien de kans om negatieven om te zetten in positieven, waardevolle feedback te krijgen en zelfs de reputatie van je merk te verbeteren door bereid te zijn fouten te erkennen en ervan te leren.
Campagnes op sociale media zijn een van de meest effectieve tools die u kunt gebruiken om uw merk op te bouwen. Het beste van alles – het is gratis. Het is niet langer een vraag of je sociale media nodig hebt of niet, het is een kwestie van hoe groot of klein je gaat met sociale media als het gaat om het socialiseren van je merk. Gebruik deze tips als uitgangspunt om je merk online op te bouwen.
Reageer en laat ons weten welke van deze tips u het meest effectief vond in uw campagne op sociale media.